Connect with us

България

Земя на съкровища! Откриха древно златно имане в Девня

Published

on

Археолози откриха златно монетно съкровище при проучване на древния град Марцианопол в землището на квартал „Река Девня“ в Девня, съобщава bTV.

Открити са 14 златни монети, които датират от времето на император Теодосий II (408-450) и съпругата му Елия Евдокия.

Д-р Христо Кузов от Регионалния исторически музей във Варна, ръководител на експедицията, разкри, че монетите са били укрити при унищожаването на Марцианопол от хуните.

За втори път откриват монетно съкровище в землището на квартал „Река Девня“. През 1929 г. случайно е открито едно от най-големите съкровища в историята на света, което е от 100 000 сребърни римски монети (около 350 килограма) от времето на Марк Антоний. Предполага се, че е било градската хазна на Марцианопол, укрито при разграбването и опожаряването на града от готите и карпите.

България

Грозно: Гръмна огромен скандал в родния спорт!

Published

on

By

В един от най-успешните спортове в историята на България – вдигане на тежести, назрява голям скандал. Ръководството на федерацията успява да стои на власт по нечестен начин, с помощта на клубове-фантоми, които не развиват никаква дейност и съществуват само на документи, твърди bTV.

Обвиненията към президента на централата Неделчо Колев – двукратен световен и двукратен европейски шампион в ерата на Иван Абаджиев, и към дясната му ръка Борислав Гидиков – олимпийски първенец от Сеул през 1988 г. и също шампион на планетата, идват от друго „златно момче“ за родната тежка атлетика – носителят на три световни и три европейски титли Антон Коджабашев.

„Болно ми е от това, в което се е превърнал спорта, на който отдадох живота си. Нямам амбиции за власт, но не мога и да стоя безразличен, защото вървим стремглаво към пропастта“, споделя Коджабашев, който на два пъти управлява българската федерация по вдигане на тежести – веднъж в периода 2000-2004 и втори път от 2007 до 2010 г.

„Тези хора са обърнали федерацията на феодализъм. Управляват си чрез кухи клубове, които излизат наяве на всяко Общо събрание“, категоричен е бившият тежкоатлет. В продължение на 12 години той е вицепрезидент на европейската федерация по вдигане на тежести и основен консултант на президента на световната централа Тамаш Аян.

За клубовете-фантоми в щангите се говори от години. Досега обаче никой не е доказал, че те наистина съществуват. Наскоро е била приета поправка в Закона за младежта и спорта именно по този казус, а тук Коджабашев хвърля ръкавицата директно към министър Красен Кралев:

„Искам да го попитам, съществуват ли подобни клубове, спазва ли се новата точка в Закона за спорта подобни клубове да нямат право на глас, или не и какво лично той ще направи по въпроса.“

Занимаващите се професионално с вдигане на тежести у нас вече се броят на пръсти. Мизерията по клубовете, които наистина развиват дейност, е потресаваща. Треньорите получават по 5000 лева годишно, а с тези пари те трябва да се издържат, да издържат спортистите си, да им осигуряват витамини, екипировка и да плащат участията си в държавните първенства, защото федерацията не поема и този разход.

„Как един треньор да оцелее с 5000 лева годишно? Кое по-напред да направи с тези средства? Как е възможно федерация, която има милион и половина лева бюджет да отпуска подобни смешни пари, а в същото време шефовете на тази федерация да тънат в разкош“, ядосва се и Пламен Аспарухов – също възпитаник на Иван Абаджиев и бивш селекционер на националния отбор.

Наскоро България се завърна от световното първенство в Тайланд за мъже и жени само с един спечелен медал в многобоя – бронз на Божидар Андреев в категория до 73 кг. Страната ни не успя да спечели и нито една олимпийска квота, а според новата система, съществува голяма вероятност догодина на игрите в Токио за първи път да няма наш щангист.

Continue Reading

България

Пълен цирк! Шефката на НАП била на Мачу Пикчу при хакването на агенцията и източването на данните за милиони души

Published

on

By

Буквално на Мачу Пикчу – на екскурзия в Перу е била шефката на НАП Галя Димитрова в момента, в който България разбра, че крехката и аматьорски изградена система на данъчната администрация е хакната, пише ”19 минути”.

И личните, данъчните, кредитните, осигурителните данни на повече от 4 млн.българи – всички активни граждани в страната, са изтекли и могат да се използват за криминални действия срещу тях и заробване с борчове. Оказа се, че проблемът е бил докладван на премиера в края на юли, но е съществувал още от април, а всички са криели информация. Неадекватно, говорителят на НАП първо го отрече при излизането на стартовите информации за незапомнения скандал, поради който най-важният ни търговски и политически партньор Германия, Белгия и други държави спряха инфо обмена с България.

Галя Димитрова обаче не се трогна и не се върна от ваканцията си при все това, а финансовият министър Горанов пое вината й върху себе си, като дори не й поиска оставката. Нещо повече, заплатата й бе вдигната и според писмо от работещи в НАП до 19 минути възнаграждението й вече възлиза на 124 000 лв. годишно с бонусите, което тя не пожела да коментира, като мълчанието се приема за съгласие, пише frognews.bg.

„Ето значи как може да си позволи да плаща всеки месец по 800 лв. за отказ от достъп до обществена информация“, коментира по този повод известният пиар и граждански активист Весислава Танчева.

В свое писмо тя е поискала обяснение от НАП защо не се събират 16 млрд. лв. ДДС дължими на държавата предимно от олигарси, харчещи стотици милиони всеки от обществени поръчки, докато се осъществяват поръчкови ревизии в нарушение на елементарните законови процедури срещу противници на властта и дори само срещу хора, които изразяват публично мнение, което не харесва на министъра Горанов и други от властта. Така НАП бе превърната в бухалка.

Припомняе ви, че след като се върна на работа след отпуската си, Галя Димитрова обясни пред медиите за отсъствието си: „Беше трудно решение да не си прекратя отпуската. Имах много важна и изключително отговорна лична причина, пояснява изпълнителният директор на НАП“.

Continue Reading

България

Фойерверк от новости при BMW, Mercedes и Volkswagen на Автосалон София 2019

Published

on

By

BMW ще е един от изложителите в предстоящия „Автосалон София 2019“, който ще участва с най-много експонати. Баварците ще представят последните попълнение в обширната си гама. В нея има коли от всички класове, в това число и такива с електрическо задвижване. Три ще са премиерите на германския производител на премиум автомобили. Две от тях са от върха на гамата – М8 кабриолет и много интересната четириврата версия на Серия 8 – Gran Coupe. При тях е наличен може би най-мощният сериен мотор на марката – 4.4-литров V8 двигател, който в стандартния си вариант развива 600 кс, а във версията Competition мощността му е 625 кс. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3.1 секунди, като с пакет M Driver’s Package максималната скорост стига до 305 км/ч.

Съвсем нова за посетителите ще е и най-малката модификация – BMW Серия 1, което беше обявено за революционно в историята на марката, тъй като вече е с предно предаване. В „Интер Експо Център“ ще бъде изложена модификаията 120d xDrive. Под капака на автомобила е вграден 2.0-литров дизелов мотор с 4 цилиндъра, който развива 190 кс мощност и 400 Нм въртящ момент. Благодарение на новата архитектура с предно задвижване, най-малкият баварец предлага значително повече място при почти идентични размери. Увеличението засяга най-вече пространството за пътниците на задните седалки, както и обема на багажника.

Компания ще им прави и Серия 3 с нов двигател във версията M340i xDrive. Това е най-бързата „тройка“ в момента и ще остане такава до излизането на М3. Тя е оборудвана с агрегат, развиващ 374 кс за Европа, който е получил турбокомпресор twin-scroll и стоманен изпускателен колектор. Само 25% от детайлите са идентични с тези на старото поколение. Трансмисията е 8-степенен автомат Sport Steptronic със съкратено предавателно съотношение и функция за launch control.

Представител на автомобилите с нулеви вредни емисии е BMW i3s. Благодарение на по-голямата си батерия, хечбекът изминава около 280 км с едно зареждане. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7 секунди. Освен че не отделя вредни емисии, интериорът му е направен от естествени или рециклирани материали като чиста вълна и евкалиптово дърво, добито по сертифициран начин.

Няма да се мине и без много популярните в последните години кросоувъри. На изложението ще бъдат показани BMW X5 (версия xDrive M50d) и BMW Х7 (версия xDrive M50i). При последния моторът е 4.4-литров V8, който развива 530 кс и 750 Нм въртящ момент. Двигателят е получил нови бутала, цилиндрова глава, картер, колянов вал и турбокомпресори с увеличен размер. Ускорението на огромната машина от 0 до 100 км/ч отнема само 4.7 секунди.

Естестествено, участие в изложението ще отбележи и марката MINI, която тази година чества юбилей – 60 години. На щанда ще има два впечатляващи експоната – MINI Clubman във версията John Cooper Works и MINI Countryman. Първият от тях е най-мощният модел на британската фирма, като се задвижва от 2.0-литров бензинов агрегат с 306 кс. Той работи в комбинация с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic и фирмената система за задвижване на четирите колела All Four. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 4.9 секунди.

За Mercedes настоящата година е изпълнена с премиери и не е учудващо, че броят на новите модели на софийското изложение е наистина внушителен. Една от новостите на щанда е А-класа седан. Автомобилът използва познатата вече техника на актуалното издание на А-класата, но е с ново изпълнение на каросерията, предлагано за пръв път от Mercedes. Моделът има рекордно нисък аеродинамичен коефициент от едва 0.22.

На същата технологична платформа е изградено и новото издание на CLA, като моделът е доста близък по концепция до А-класата седан, но е замислен повече като купе с четири врати и по-динамичен характер. Подобно на останалите модели, създадени на същата платформа, автомобилът разполага с иновативната мултимедийна система MBUX.

Важно от пазарна гледна точка е представянето на обновения SUV модел GLC, който предлага на клиентите си избор между стандартна каросерия и купе с четири врати, а на автосалона ще е наличен и в особено атрактивната динамична модификация GLC 43 AMG Coupe. Въпросната версия се задвижва от битурбо бензинов V6 двигател с максимална мощност 390 конски сили (23 кс повече отпреди) и пиков въртящ момент от 520 Нм. Времето за спринта от място до сто километра в час е само 4.9 секунди.

С ново поколение е и най-продаваният модел на марката у нас – GLE, а по-големият му събрат GLS идва у нас съвсем скоро след световното си представяне. И двата модела са изцяло нови както като техника, така и като дизайн, и са изключително близо до върха в своите класове в области като комфорт, безопасност и асистиращи системи. Освен с изключително равнище на удобство при пътуване, големият GLS може да се похвали и с изобилие от простор за до седем души. Клиентите имат избор между 3-местно стандартно изпълнение на втория ред или пък две свръхкомфортни индивидуални седалки. Окачването Е-ACTIVE BODY COTROL със светкавична бързина се напасва към всяка ситуация на пътя, създавайки оптимално съчетание от комфорт и стабилност. Изобщо GLS има всички основания да бъде наречен „S-класата сред SUV моделите на Mercedes“.

Може би най-атрактивно от гледна точка на публиката е представянето на спортното подразделение Mercedes-AMG, което може да се похвали с цели три експоната, които са сред най-впечатляващите продукти в цялото моделно портфолио на компанията. Най-внушителният измежду тях е G 63, който играе ролята на топмодел в семейството на митичния всъдеход и със своите 585 конски сили и неповторим звук на практика няма нито един пряк конкурент на пазара. Огромната мощ се извлича от четирилитров V8 със система за принудително пълнене с два турбокомпресора. Колелата на мастодонта са с диаметър 22 цола. Естествено, не по-малко привлекателни за публиката са атрактивното купе с четири врати GT 63 S 4M, както и класическият суперспортен модел GT Coupe R. Четиривратият GT 63 S 4M има под предния си капак фамозен 8-цилиндров двигател с би-турбо пълнене, развиващ 639 конски сили и 900 нютонметра. С тези си показатели моделът може да постига максимална скорост 315 километра в час и да се катапултира от място до 100 за невероятните 3.2 секунди.

Volkswagen Passat ще е основният акцент на щанда на VAG групата, главно заради голямата технологична модернизация при модела. Актуализацията променя коренно най-успешния автомобил от среден клас в световен мащаб, от който вече са продадени над 30 милиона. Благодарение на следващото поколение инфотейнмънт системи (MIB3), при желание новият модел може да бъде постоянно онлайн и да предостави изцяло нови функции и услуги на водача и неговите спътници. Новите асистиращи системи, като Travel Assist например, повишават равнището на безопасността и комфорта и превръщат новия модел в първия Passat, способен да се движи със скорост до 210 км/ч в частично асистиран режим на шофиране. За пореден път бестселърът ще бъде представен на пазара във версии седан и комби.

Един от ключовите варианти в гамата на модела несъмнено е Passat GTE. Това е първият представител на новото поколение plug-in хибридни модели на VW със значително по-голям автономен пробег на електричество. Ключовото нововъведение при него е акумулаторната батерия с повишен енергиен капацитет 13 кВтч, коeто е скок от 31% и увеличава автономния пробег на електричество в условията на новия цикъл WLTP до 55 километра при комби версията Variant и до 56 километра при седана. Тези стойности са с 20 километра по-големи, отколкото при предходния модел. Дори в големи градове като Берлин или Париж, повишеният капацитет на акумулаторната батерия е достатъчен, за да покрие ежедневния пробег на изцяло електрическа тяга и следователно с нулеви локални емисии. Благодарение на новите настройки на хибридния режим на движение, сега, дори при изминаване на по-продължителни разстояния, е много по-лесно да се съхрани достатъчно електроенергия за движение без емисии в градската зона в заключителния етап на пътуването. Специалистите на Volkswagen са акцентирали и прецизирали допълнително дизайна на Passat. Предната и задната броня, радиаторната решетка и логото на Passat (вече разположено централно отзад), се отличават с ново оформление.

Continue Reading

Най-четени на сайта