Connect with us

Здраве

Определиха най-полезните за здравето храни

Published

on

Супервитаминозната диета, при която отделни продукти трябва да се консумират няколко пъти дневно, не само помага да се отслабне, но и позволява да се избегнат тежки заболявания.

Специалисти от Националните здравни институти на САЩ съставиха списък с най-полезните за здравето продукти, които трябва да се ядат по-често и в по-големи количества.

Честата консумация на зеле, включително цветно и брюкселско, позволява да се набавят калций, желязо, фолиева киселина, целулоза. Особена полезна е консумацията на спанак, който осигурява защита срещу инфекциозни болести и простуда.

Специалистите смятат също, че ще е добре едни източници на витамини да се заменят с други. Препоръчва се например бананите да се заменят с тиква. В рамките на изследването било установено, че съдържанието на калий в тиквата е по-голямо, отколкото в бананите.

Освен това учените отбелязват, че честата консумация на салати, богати на витамини А, В6, С, Е, К, помага да се подобри храносмилането, да се приведе в норма телесното тегло и да се нормализира хормоналният фон.

България

Учени разкриха разликата между пиянството и алкохолизма

Published

on

By

Учени от Университета на Пенсилвания откриха разликата между пиянството и алкохолизма. При алкохолизма възниква голяма зависимост, която човек не може да преодолее. В същото време отделните гени са отговорни за неговото развитие, става ясно от публикация в уебсайта на институцията.

Експертите наблюдаваха живота на 275 хиляди души и проведоха ДНК анализ. Бяха идентифицирани 18 генетични комбинации, които бяха свързани с обичайните алкохолни напитки. Но само пет от тях доведоха до развитието на алкохолизъм, при който хората не могат да устоят на жаждата за алкохол.

Според учените те ще се фокусират върху генетични комбинации, които се свързват само с алкохолизъм и в бъдеще ще могат да идентифицират хора с повишен риск от развитие на това заболяване и да създадат подходящи лекарства.

Освен че могат да идентифицират гените, отговорни за алкохолизма, те проследяват и ефекта на алкохола върху тялото.

Проучването показа, че пиещите са имали значително намален риск от коронарна болест на сърцето и диабет тип 2. В същото време общото здравословно състояние се влошило. Алкохолизмът също показва намаляване на интелигентността, повишен риск от безсъние, както и психични разстройства.

Continue Reading

България

Консултация: До каква възраст на детето НЗОК поема ваксината ротарикс?

Published

on

By

Има определен ред за предписване, отпускане и получаване на ваксините. Общопрактикуващият (личният) лекар предписва и поставя ваксината на хората от целевата група при спазване на изискванията, установени в чл. 11 от Наредба №15 от 12.05.2005 г. за имунизациите в Република България.

Целевата група, съгласно Националната програма за контрол и лечение на ротавирусните гастроентерити в Република България 2017-2021 г., са деца от 6-седмична възраст до горна възраст съгласно Кратката характеристика на продуктите, като за ротарикс е до 24-седмична възраст.

Имунизацията се извършва с ваксина от един и същи вид и се счита за завършена при:

– два приема ваксина ротарикс. Първата доза се прилага след навършване на шестседмична възраст на детето. Минималният интервал между двете дози е не по-малко от 4 седмици. В идеалния случай двете дози трябва да бъдат приложени, преди бебето да навърши 16 седмици и задължително до 24-ата седмица. Имунизационният курс от две дози трябва да приключи задължително до 24-седмична възраст на детето.

Continue Reading

България

Отидох при съседката на кафе тази сутрин, леле каква закуска спретна на тигана за няма и 15 минути, скри ми шапката

Published

on

By

Влюбих се в тази рецепта, тъй като е от серията „аламинут“ и „нямам време“, която се използва за бързи вкусотии. Сутринта, докато си пиехме кафето, съседката я спретна за няма и 15 минути, а резултатът направо ме смая.

Необходими продукти:
200 грама настъргано сирене
2 яйца
4 супени лъжици брашно
1/3 ч.л. бакпулвер
100-150 гр кисело мляко
сол, ако сиренето не е много солено.

Начин на приготвяне:
В купа смесете сиренето, яйцата, бакпулвера, брашното и солта.
В получената смес сложете киселото мляко и бъркайте. Необходимо е да получите консистенцията на гъсти палачинки.
Вземете тиган с малък диаметър – около 20 см и незалепващо покритие. Намажете с масло и поставете на умерено силен котлон. Изсипете от сместа, така че да покриете дъното до дебелина най-много 1 см.

Пържете внимателно на не много силен огън от двете страни. Обръщайте от двете страни с помощта на широка шпатула за палачинки. Баничките трябва да имат златисто кафяв цвят, когато са готови.
Поднесете топли с напитка по ваш вкус!
Да ви е сладко!

Източник zajenata.bg

Continue Reading

Най-четени на сайта