Connect with us

България

Сигурност на цифровите плащания

Published

on

Европейският платежен сектор преживява дълбока цифрова трансформация. Благодарение на най-новите технологии и нарастващия дял на електронната и мобилната търговия, цифровите плащания се развиват и променят начина, по който пазаруваме. Това създава значителна добавена стойност и ползи както за бизнеса, така и за потребителите.

Всичко това води и до нарастващи предизвикателства. Електронните и по-специално онлайн плащанията привличат измамниците и хакерите. Повече от всякога е наложително да се обръща специално внимание на сигурността и защитата от измами, а новите пазарни решения да са вдъхновени от знания и иновации от цял свят. В крайна сметка успехът на европейския сектор на цифровите плащания зависи от способността ни да гарантираме сигурността на трансакциите и да спечелим и съхраним доверието на потребителите и търговците в системата.

„В крайна сметка успехът на европейския сектор на цифровите плащания зависи от способността ни да гарантираме сигурността на трансакциите и да спечелим и съхраним доверието на потребителите и търговците към системата.“

Необходима е съвместна работа за гарантиране на сигурни плащания

Постигането на равновесие между безопасността от една страна и лесната употреба на услугите и решенията от друга е трудно и има своята цена. За съжаление не минава седмица или месец без да се появят новини за кражба на данни За да отговори на опасенията относно сигурността, секторът на платежните технологии всяка година прави значителни инвестиции, за да поддържа безопасността и интегритета на системите си и да бъде една крачка пред кибер престъпниците.

Това не е еднократно усилие, а постоянен процес. Очакванията ни са, че нуждата от инвестиции ще расте с времето, тъй като кибер престъпниците стават все по-умели, а потребителите и бизнеса ще очакват по-бързи и удобни методи на плащане.

Изграждането на доверие в системата и гарантирането на безопасността на потребителите и търговците е приоритет както за нас, така и за регулаторните органи. Като индустрия, нашата роля е да направим необходимите инвестиции, за да осигурим сигурността и потребителското изживяване, което всички очакват. За да направим това, вземащите политически решения трябва на свой ред да гарантират, че е налице адекватно законодателство; законодателство, което позволява на индустрията да поддържа устойчиви бизнес модели, за да продължи да инвестира в безопасността и сигурността.

„Вземащите политически решения трябва да гарантират, че е налице адекватно законодателство; законодателство, което позволява на индустрията да поддържа устойчиви бизнес модели, за да продължи да инвестира в безопасността и сигурността.“

Европейският съюз вече предприе важни стъпки в тази посока чрез новата Директива за платежните услуги (ДПУ2) и задълбоченото установяване на идентичността на клиента. Тези промени са стъпка напред по отношение на повишаването на безопасността, доверието и удобството, като индустриите и потребителите вече се адаптират към тази нова среда, която обещава да осигури по-висока защита.

Само многослойният подход от взаимосвързани и взаимозависими инструменти може да осигури безопасността на плащанията, да предотврати кражбата на идентичност и, когато възникнат нарушения, да минимизира последствията за потребителите, търговците на дребно и икономиката.

Какво представляват иновациите в сферата на плащанията? Може ли да говорим за платежни иновации в България?

В Mastercard ние прилагаме нашите глобални стандарти, иновативни технологии, и стратегически партньорства в 210 страни и територии, в които активно работим, за да отговорим на предизвикателствата, пред които е изправен платежният сектор днес. Този глобален подход към осигуряването на безопасността на плащанията ни позволява да прилагаме най-добрите решения от цял свят в Европа, като същевременно ни помага да се борим по-ефективно с киберпрестъпността.

Инвестираме в биометрия и изкуствен интелект, за да намалим погрешно отхвърлените трансакции и да подобрим потребителското изживяване чрез нашите съвременни решения за идентификация. Статичните пароли и ПИН кодовете са част от миналото. Иновациите и по-специално биометричната автентикация са тези, които осигуряват необходимото високо ниво на сигурност и удобство.

България отдавна е възприела плащанията с кредитни или дебитни карти като нещо обичайно. Понастоящем мобилните разплащания в България стават все по-популярни, което се дължи както на положителните нагласи на потребителите към иновативни методи на плащане, така и на удобството и безопасността на мобилните трансакции.

Mastercard работи активно с партньори от цял свят за гарантиране на сигурността и безопасността на плащанията. Наскоро компанията сключи споразумение за придобиване на Ethoca – глобален доставчик на технологични решения, които помагат на търговците и картоиздателите да си сътрудничат в реално време за бързо идентифициране и разрешаване на измами при дигитални плащания. Mastercard планира да разшири настоящите възможности на Ethoca и да ги комбинира със своите текущи проекти в сферата на сигурността, анализа на данни и решенията с изкуствен интелект, за да улесни търговците и картоиздателите да идентифицират и спрат потенциално измамни покупки и фалшиви откази.

Как да подготвим Европа за кибер бъдещето?

Няма магическо решение когато става въпрос за гарантирането на сигурността на плащанията. От първостепенно значение е непрекъснатото инвестиране в иновативни решения, които да са в състояние да противостоят на измамите и кибератаките, като същевременно отговорят на очакванията на потребителите и бизнеса. Само така можем да осигурим сигурна и надеждна платежна система.

Това е глобална задача, която никога не е напълно завършена. Правителствата, бизнесът и потребителите трябва да работят заедно, за да се съсредоточат върху важността на това да се гарантира сигурността на нашата цифрова инфраструктура чрез партньорство с разработчици и предприемачи. Само по този начин ще улесним подобренията в цялата екосистема на плащанията и ще генерираме бъдещи иновации в полза на обществото.

*Ваня Манова е мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово

България

Ще летят ли хора и роботи на Webit.Festival?

Published

on

By

Според последната голяма сделка в събитийната индустрия, най-голямото в Европа събитие за технологии бе привлечено от общината на Лисабон, с помощта на правителството на Португалия, за крупната сума от 110 млн. евро, като ефектът му за икономиката на страната е изчислен на 300 млн. евро на събитие.

Преди това то беше създадено и се случваше няколко поредни години в Дъблин, Ирландия, от където Лисабон го привлече с финансиране.

България до тази година също е домакин на един по-малък брат на това събитие, който преди 11 години стартира като една мечта на основателя му за създаване на предприемаческа екосистема и повече възможности за България –  Webit.Festival.

Днес събитието е домакин на над 15 тематични конференции и изложение и е място, на което над 10 000 посетители от над 110 държави правят бизнес и сверяват часовниците си с последните технологии и бъдещето на индустриите.

Сред над 400-те световни лектори са основателите на най-едни от най-големите и успешни компании в света, откриватели, изследователи, предприемачи, инвеститори, роботи, летящи хора, киборги и много знаменитости, като Марк Кюбан (с 4.5 млрд. лично богатство). Всички те кацнат в София за Webit на 14 и 15 май тази година.

Фондация Webit ежегодно подпомага и стартъп екосистемата, като избира 200 (от над 4000 кандидатстващи) стартиращи компании от България, Европа и света и им предоставя възможност да имат щанд на събитието, безплатни билети, както и да представят проектите си пред топ инвеститори.

А победителят в грандиозната церемония на „Игрите за предприемачи“, която се състои на втория ден на Webit, си тръгва с чек за 200 000 евро от събитието.

И тази година на 14 и 15 май бъдещето на киберсигурността, образованието, градовете, медиите, маркетинга и рекламата, медицината, отбраната, парите и финансовите технологии, климатичните промени и човечеството във века на изкуствения интелект ще бъдат дискутирани от едни от най-големите умове на света в рамките на 15 събития под покрива на Webit в и пред НДК.

Докато подготвят единадесетото издание на форума, във Фондация Webit са и в процедура по избор на нова дестинация за изданието на събитието през 2020 г.

27 града от цяла Европа, сред които Амстердам, Париж, Лондон, Мадрид, Ротердам, Валенсия, Виена, Тел Авив, Брюксел, Будапеща и много други, се състезават да бъдат домакин на Webit.Festival Europe 2020.

От Фондация Webit отказват коментар относно условията, които се обсъждат с  градовете-кандидати. Според публично предоставена информация и оценка, икономическият ефект за страната-домакин на Webit възлиза на над 60 милиона на събитие.

Webit стана причина световните медии, сред които Форбс, Економист, Ал Джазира и много други, да заменят използваното в миналото определение за София като „столицата на най-бедната държава в ЕС“ с респектиращото – „София – дигитална столица“.

Къде ще отиде европейското издание на Webit през 2020 тепърва предстои да разберем, но през 2019 г. София отново е домакин на форума и билетите за тази година вече се изчерпват.

Ако желаете вие, семейството и колегите ви да бъдете сред посетителите на последното голямо издание на Webit в България и сред тези, които ще видят бъдещето с очите си и ще чуят съвети как да са успешни в него – купете билетите си още днес на webit.bg.

Continue Reading

България

Битият от цигани Венцислав разкри още нещо ужасно, което са сторили

Published

on

By

Нашият магазин не толерира агресивното поведение. Имаме клиенти от ромски произход, много от тях са хора. Не искаме да се внася етническо напрежение между хората. Това каза пред bTV битият от цигани в Габрово продавач Венцислав Иванов.  

Той обясни, че днес смята да се включи в големия протест в града. Досега не го е правил.   „Дойдоха тримата. Със самото си влизане в магазина започнаха да се държат агресивно с клиентите. Започнаха с втори клиент да се държат агресивно, преди това са го ударили, което не се вижда. Колежката ме извика на касата и ме помоли да направя забележка, понеже агресията им се беше насочила към едно момче на входната врата“, обясни той.  

„Нормално, най-учтиво съм ги помолил да няма агресия в магазина“, подчерта той.  

По повод появилия се нов клип от охранителна камера в магазина, на който изглежда, че Иванов започва физическата разправа с тримата роми, той заяви, че в началото наистина тръгнал учтиво към тях. След това се оттеглил и тръгнал да зарежда.

Тримата, обаче, продължили с агресивното поведение, започнали да го обиждат.   „Нормално е да реагирам, да се навъся“, посочи Иванов. Той каза още, че не знае кой е пуснал втория клип в интернет.

Continue Reading

България

Нови разкрития за кокаина на Слънчев ден! На пакетите имало странно лого

Published

on

By

Сак, натъпкан с кокаин, идентичен с шестте в спасителни жилетки, открити край Шабла, изхвърли морето нас на плажа пред хотел „Марина“ в курорта „Слънчев бряг.

Наркотикът е щампован с надпис BB и лого на корона.  

Според запознати, щампата се чете като Bed and Breakfast, което в буквален превод означава легло и закуска.

Тези щампи на кока обикновено се пакетират в Колумбия, Перу и Чили, обясниха експерти пред „Телеграф“.   Намереният на плажа на Слънчев ден край Варна кокаин също е бил привързан към „бразилската“ спасителна жилетка и доплувал до брега около 17 часа в четвъртъка.   Открит е от строителни работници, които ремонтират хотела. Те са подали сигнал на 112.

Стойността на намереното количество е около 7 млн. лв. Кокаинът край Шабла бил с логото на Роналдо!   По-рано през деня бяха открити две празни жилетки. Предполага се, че дрогата от тях се е изсипала в Черно море.  

На 22 март в село Сфанту Георге в Тулча е намерена преобърната лодка, в която има почти един тон кокаин за 300 млн. евро.

Преди 5 дни до румънските брегове доплуват още около 150 кг кока, опакована в непромокаеми торбички, привързани към т.нар. бразилски спасителни жилетки. Преди 3 в района между Шабла и Тюленово бяха задържани 171 кг кокаин, които изплуваха в 6 спасителни жилетки.

Continue Reading

Най-четени на сайта