Connect with us

България

МОН посочи кога учениците най-рано ще тръгнат на училище!

Published

on

Все повече хора се питат докога ще продължи ваканцията на учениците. Преустановяването
на присъствената форма на обучение в училищата ще продължи поне до 13 април 2020
година. Това се казва в инструкция на Министерството на образованието и науката
до учителите.

“Към днешна дата, това което можем да кажем с висока степен на вероятност, е,
че преустановяването на присъствената форма на обучение в училищата ще продължи
поне до 13 април 2020 година. Това ни изправя пред задачата да направим електронната
форма на обучение още по-пълноценна“, посочват от МОН.

Ето и целият текст на писмото от МОН:

Уважаеми учители и директори,

През изминалата седмица стартирахме обучение в електронна среда. През първите
дни целта беше да осигурим организационно и технологично обучението и да компенсираме
част от пропуснатите вече дни за упражнение и затвърждаване на знания. Никой от
нас не беше готов за тази ситуация, но благодарение на вас се справихме. Благодарим
ви за усилията, енергията и ентусиазма, които вложихте.

Към днешна дата, това което можем да кажем с висока степен на вероятност, е,
че преустановяването на присъствената форма на обучение в училищата ще продължи
поне до 13 април 2020 година. Това ни изправя пред задачата да направим електронната
форма на обучение още по-пълноценна. В тази връзка в следващите дни усилията ни
трябва да са насочени към:

  1. Да започнем, там където това не е направено, с преподаването на нови знания.
    Тъй като синхронната форма на дистанционно обучение се сблъсква с редица ограничения
    (достатъчно електронни устройства във всяко семейство, наличен и достатъчно бърз
    интернет, здравословно допустимо време за работа с екран и др.), препоръчваме
    редуването й с асинхронна форма. По преценка на учителите могат да се редуват
    с уроци за упражнения, повторение, обобщение и т.н., както и преподаването на
    нови знания чрез синхронна и асинхронна форма. Препоръчвам по-пълноценно използване
    на възможностите на проектно-базираното обучение, при което на учениците се поставя
    конкретна задача – дневна, седмична или с по-дълъг срок, която може да бъде изпълнена
    само след извършването на предварителна подготовка – търсене, подбор, анализ и
    използване на информация от различни източници, и е възможност за придобиване
    и проявление на редица ключови умения.
  2. Подобряване на организацията с оглед оптимална дневна натовареност за учениците
    и по-координирано възлагане на задачи от различните учители в 5.-12. клас. Директорите
    и класните ръководители е необходимо да направят още веднъж анализ на организацията
    на работа (кой учител с кои ученици по кое време и колко работи), така че дневната
    натовареност на учениците 1.-7. клас да е до 6 астрономически часа, а на учениците
    8.-12. клас – до 7 астрономически часа, като се има предвид, че част от това време
    не е в електронна среда. Извън тези часове учениците могат да бъдат насърчени
    да ползват допълнителни образователни ресурси. Разпределението на часовете от
    разстояние не е необходимо да повтаря седмичното разписание. Няма необходимост
    от утвърждаване на това разпределение, целта е да се направи координация между
    учителите на съответната паралелка, така че да не се допуска струпване на часове.

Препоръчваме приоритетно да се залагат уроци по български език и литература,
математика, природни науки, обществени науки, но това не отхвърля възможността
да се включат и часове по чужд език или друг предмет, който за конкретния клас
или випуск е от особено значение. Работата в областта на изкуствата и технологиите
може да е ефективна и чрез проектно-базирано обучение, при което се поставят индивидуални
или екипни задачи за създаване на продукт, за изготвяне на проект, за изработване
на презентация и т.н., а в областта на спорта – чрез препоръки за поддържане на
физическата активност и изпълнение на леки физически упражнения в домашни условия
между отделните уроци по останалите предмети. Необходимо е максимално да се ограничат
задачите, които изискват разпечатване на материали.

  1. Запазване и усилване на положителните нагласи за учене в електронна среда,
    като на този етап не се отбелязват оценки в училищната документация, а учителят
    следи ангажираността и активността на всеки свой ученик. Преподавателите могат
    да си водят бележки за работата и за напредъка на учениците си и при необходимост
    да предоставят обратна връзка на родителите.
  2. Преминаване към работа с електронни платформи от учителите, които досега не
    са ги използвали, тъй като те предоставят възможност за по-пълноценно обучение
    и улесняват отчетността. Интернет приложения, социални мрежи или електронна поща
    могат да продължат да се използват за връзка с родителите. Училищата по техен
    избор могат да продължат да работят с познатите им платформи и ресурси.

Обръщаме внимание, че в бъдеще чрез създадените профили на учителите и учениците
в домейна на МОН edu.mon.bg ще се осигурява всяка интеграция с информационните
системи на Министерството. Ето защо препоръчваме създадените акаунти на учениците
и учителите да им бъдат предоставени в разумен срок. Важно е да отбележим, че
самите профили са в МОН, а не в Майкрософт. Министерството на образованието и
науката осигури интеграция на тези профили и безплатна поддръжка за платформата
Майкрософт Тиймс, като ползването й не е задължително в този момент, а възможност.

  1. Да създадем още по-интензивна среда за взаимопомощ между учителите и училищата
    чрез споделяне на опит, практики, електронни ресурси, консултации за работа в
    електронна среда и др. Директорите следва да намерят подход за подкрепа на учителите,
    които не са включени (изцяло или пълноценно) в електронна форма на обучение.

България

„Нещо много често почнахте да се удряте в коли на журналисти“: Младеж профуча на червено, помля колата на Карбовски СНИМКИ

Published

on

By

Колата на журналиста Мартин Карбовски е била ударена. Младеж е минал на червено и е отнесъл возилото на познатото от малкия екран лице.  За инцидента проговори самият журналист, който сподели и кадри на премазания си автомобил в социалната мрежа, както и на виновниците за мелето.

Ето какво написа Карбовски:

„Пишлег@ри мръсниниедни. Нещо много често почнахте да се удряте в коли на журналисти! Малкия дръндел с майка си на червено удря нашата кола, отърва се човека от нашия екип само със счупена ръка. Спрете ги, Ей, като не ги спирате вие законово, ще трябва да ги възпитавам аз, мамави.“ БЛИЦ припомня, че на 19 април колата на журналиста Милен Цветков бе ударена от джип, шофиран от 22-годишен младеж.

Аудито Q7 се вряза във возилото на любимото лице от малкия екран, докато чакал на червен светофар. Минути след катастрофата Цветков издъхна, а по-късно стана ясно, че момчето е управлявало колата си след употребата на 4 различни вида наркотици.

Снимка на Мартин Карбовски.

Continue Reading

България

Тест за наблюдателност: колко букви „М“ видяхте за 10 секунди? 99 % от хората не могат да ги видят! –

Published

on

By

Този тест ще ви каже дали отделяте време за развиване на способностите си за наблюдение. През последните години този вид тестване взриви онлайн общността.

Не отнема много време, но в същото време дава представа за това, дали вниманието ви се е развило.

Тест за наблюдателност: колко букви видяхте „М“?

Пъзели от този тип са предназначени да дадат представа за способностите на всеки човек.

По-конкретно, този тест ви предлага да проверите вниманието с помощта на изображението. В картината са криптирани няколко букви “М”. Но уловката е, че те са скрити сред други подобни герои. Вашето зрение ще се опита да ви заблуди, но не се поддавайте.

За да се тествате, трябва да се абстрахирате от малките детайли и да се съсредоточите върху цялостната картина. Тогава наблюдателността ви ще сработи и ще ви каже къде да търсите правилния отговор. Вашето зрение и мозъкът ви трябва да работят заедно – само в този случай ще намерите всички кодирани символи.

Ето изображението с много букви. Повечето от тях са “W”, но има някои криптирани “M”. Вашата задача е да ги намерите възможно най-бързо за кратък период от време. За да намерите всички символи, достатъчни са 10 секунди. Но можете да се опитате да го направите по-бързо. Така че нека започнем! Погледнете отново снимката.

Не всички хора, които правят теста, могат да открият повечето от скритите букви. Пъзелът, макар и прост, е труден за тези, които не развиват вниманието си. Ако искате да тествате себе си, тогава даваме отговора по-долу. Общо на изображението 9 букви “М” бяха криптирани. Не вярвате ли? Ето вижте сами – на снимката сме ги подчертали в бяло.

Ако ви се струва, че тестът не е прост, съветваме ви да отделите повече време за развитието на наблюдателността си. След това можете да забележите по-малките детайли. Споделете в коментарите колко знака М успяхте да видите. Ако откриете повече от 6 букви, можете да го считате за добър резултат! Повечето хора за 10 секунди не могат да намерят повече от 5.

Не забравяйте да споделите връзката с приятелите си!

Continue Reading

България

Каква е тайната на всеки мъж според зодията му

Published

on

By

Учени от Института „Робърт Кох“ пуснаха проучване, в което прогнозират втората вълна на пандемията – през есента. И след това трета – през зимата.

Доколко можем да се доверим на тази прогноза? Можем ли с поглед върху годишното поведение на, да речем, грипа и други вирусни инфекции, да потвърдим, че това ще бъде така? На тези въпроси пред КП отговаря кандидатът на медицинските науки Николай Крючков, имунолог, експерт по обществено здраве и международно здравеопазване.

„Ще бъде възможно да се говори дали пандемията на коронавирус ще има втора и трета вълна, когато се справим с първата“, обяснява експертът. Институтът Кох е германски институт – и изказванията на учените от този институт засягат на първо място Германия.

За Германия можем да кажем, че епидемията COVID-19 в тази страна беше взета под контрол, където ежедневното увеличение на броя на новите заразени SARS-CoV-2 е по-малко от 1% и медицинските заведения се справят с тази тежест. Ако приемем хипотезата, че през лятото, подобно на много други респираторни вируси, ще има отслабване на инфекциозността на новия коронавирус, тогава когато средната температура на въздуха отново спадне през есента, а не се появи достатъчен колективен имунитет, втората вълна може да „нахлуе“.

Не може да се каже нищо за трета вълна сега. Вероятно в Германия учените могат да говорят за очакването на трета вълна, защото разбират, че могат бързо да се справят с втората, в рамките на месец и половина. Засега тези предположения се основават на някои сериозни предположения и най-вече на факта, че през лятото, в топлия сезон, вирусът ще се разпространи по-малко поради някои от неговите характеристики. Но това е само предположение.

Следователно по никакъв начин не си струва да се отслабва борбата срещу COVID-19 през лятото, особено като се има предвид фактът, че ефективната, клинично тествана ваксина за коронавирус SARS-CoV-2 ще се появи не по-рано от март – април 2021 г. Съответно до този момент наистина има шанс да преминем през още две големи вълни на епидемията или една голяма вълна.

Превод: Glas.bg

Continue Reading
Advertisement

Най-четени на сайта